7 Wonders Duel on kaksinpeliversio suositusta 7 Wonders -pelistä ja se on ehdottomasti vuosien 2015-2016 kaksinpeliparhaimmistoa. Peli sisältää tiukkoja taktisia tilanteita ja pitkän linjan kaupunginrakennusta, mutta on silti kestoltaan vaivaiset 20-30 minuuttia!
”Fiksuja kaksinpelejä etsivien kannattaa ehdottomasti kokeilla, vaikka alkuperäinen 7 Wonders ei miellyttäisikään.”
— Mikko Saari, Lautapeliopas
Pelin kuvaus
7 Wonders Duel -pelissä kumpikin pelaaja johtaa omaa sivilisaatiotaan ja tulee kolmen aikakauden aikana rakentamaan rakennuksia ja suuria ihmeitä.
Jokainen aikakausikortti edustaa rakennusta, joka vahvistaa pelaajan armeijaa, tekee tieteellisiä löytöjä ja kehittää hänen kaupunkiaan.
3 tapaa voittaa
Armeijavoitto
Pelaaja saa armeijarakennuksista (punaiset kortit) sekä tietyistä ihmeistä kilpisymboleja, jotka liikuttavat rintamalinjamerkkiä vastustajan pääkaupunkia kohti. Näin rintamalinja aaltoilee pelin aikana puolelta toiselle, kun kumpikin pelaaja panostaa sotavoimiinsa.
Rintamalinjan liike voi antaa pelaajalle voittopisteitä, mutta jos merkin saa työnnettyä vastustajan pääkaupunkiin asti, peli päättyy armeijavoittoon!
Tiedevoitto:
Pelissä on 7 erilaista tiedesymbolia.
Aina, kun pelaaja saa kerättyä 2 samaa tiedesymbolia, hän saa välittömästi valita pysyvän edun itselleen.
Jos pelaaja onnistuu keräämään 6 erilaista tiedesymbolia, peli päättyy välittömästi tiedevoittoon!
Siviilivoitto:
Peli päättyy 3. aikakauden lopussa, jos siihen mennessä ei ole tapahtunut tiede- tai armeijavoittoa.
Siinä tapauksessa peli päättyy eniten voittopisteitä keränneen pelaajan siviilivoittoon!
Sisältö:
- 1 pelilauta
- 66 aikakausikorttia
- 7 kiltakorttia
- 12 ihmettä
- 4 sotamerkkiä
- 10 edistysmerkkiä
- 1 rintamalinjamerkki
- 31 rahaa
- 1 pisteytysvihko
- 1 pikaohje
- 1 ohjekirja