Dungeon Keeper 2 on Bullfrogin kehittämä reaaliaikastrategiapeli. Se on julkaistu 30. kesäkuuta vuonna 1999.
Dungeon Keeperissä ei voi käyttää hyviä hahmoja, vaan pelaaja käyttää pahoja. Pelissä on tarkoitus rakentaa maanalainen tukikohta ja hyökätä vihollisen, eli hyvien sankareiden kimppuun. Yleensä apuna käytetään ansoja, ovia ja loitsuja. Pelissä on monta suurta muutosta verrattuna edeltäjään, Dungeon Keeperiin. Näistä keskeisimpiä ovat:
- Loitsuihin käytetään manaa kullan sijasta.
- Olentojen muutokset; olennot nyt ihmismäisempiä, ennen melkein jokainen oli eläin tai hirviö.
- Grafiikka ja äänet ovat 3D.
- Tärkeimmät työläiset eli Impit eivät tarvitse harjoittelua kehittyäkseen, vaan kehittyvät toimintojen myötä.
- Harjoitteluhuoneessa voi kehittyä enää vain tasolle 4 asti. Tasot 5–8 pitää hankkia taistelukuopassa ja 9–10 oikeassa taistelussa.