Nerokas pelimekaniikka
Jokaiseen kysymykseen on 10 vastausvaihtoehtoa, ja kaikki pääsevät vastaamaan jokaiseen kysymykseen.
Tässä piilee pelin nerous – ei tarvitse odotella pitkään omaa vuoroaan.
Smart10-tietopeliä voi pelata 2-8 hengen voimin ja sitä suositellaan yli 14-vuotiaille pelaajille, mutta isommissakin joukkueissa peli toimii loistavasti.
Jos vastaat oikein, saat yhden pisteen. Jos vastaat väärin, menetät kaikki kierroksella ansaitsemasi pisteet etkä voi enää vastata kyseisen kortin kysymyksiin.
Tämä luo jännittävän uhan ja mahdollisuuden tasapainon: Kannattaako ottaa riski vai pelata varman päälle?
Monipuolinen tietojen testaus
Kysymyskorteissa on aihealueita taiteesta historiaan ja elokuvista yleistietoon sekä paljon muuta. Sävelsikö Sibelius Finlandian sähkölampun loisteessa? Alkoivatko Yleisradion lähetykset ennen kuin Finnair nousi siivilleen? Kysymykset ovat sopivasti haastavia ja pistävät miettimään.
Kätevästi mukana kulkeva
Smart10-peli kulkee kätevästi mukana sisältäen 200 kysymystä vastauksineen, pistelaskurit ja vastausmerkit – muuta ei tarvita. Peli on näppärän kokoinen: helppo säilyttää ja ottaa mukaan minne tahansa!
Yksi peli kestää noin 20-40 minuuttia tehden siitä sopivan nopean pelin illanviettoon.
Pelin sisältö: 100 kaksipuoleista kysymyskorttia. Smart-laatikko vastausten tarkistamista varten, pistelaskurit ja vastausmerkit.
Pelistä on kehitetty useita eri kysymyspatteristoja ja mm. Juniori-, musiikki- sekä Harry Potter -versiot.
🧠 Haasta ystäväsi älyjen mittelöön – jokainen vastaus voi muuttaa pelin kulun!